Kamis, 12 Januari 2012

profil spongebob

biodata spongebob squarepants dan kawan-kawan

siapa yang tidak kenal dengan spongebob ? pasti semua kenal bukan ? spongebob squarepants adalah kartun yang sangat disegani oleh anak-anak maupun orang dewasa . kebodohan nya sangat bisa mengocok perut penonton yang menyaksikan kisah nya . spongebob hanya spon yang berwarna kuning biasa yang bisa bertingkah aneh , bersama sahabat nya patrick .
patrick star ialah seorang bintang laut berwarna merah jambu , ia adalah sahabat sejati spongebob yang sangat setia , walaupun ia bodoh , tapi dia sangat lah baik . mereka berdua selalu mengganggu squitward , squitward tantacels  ialah seekor gurita berwarna hijau ke biru-biruan yang sangat sombong dan kikir . ia tidak suka jika bertetangga dengan spongebob dan patrick . karna spongebob dan patrick suka sekali mengganggu hidup squidward .
kawan-kawan spongebob selanjutnya ialah  eugene H. krabs atau tuan krabs . ia adalah si kepiting kikir yang haya memikir kan uang saja , dan tidak memikir kan orang lain . dia membuka usaha restoran yag bernama "krasty krab" . di sana spongebob menjadi koki nya dan squidward menjadi tukang kasir . di restoran tersebut menyajikan sebuah makanan lezat super duper lezat yang bernama "kraby patty" . ini hanya sebuah burger biasa , tetapi makanan tersebut sangat lah enak . sampai-sampai seekor plankton yg sangat kecil berusaha untung mengambil resep krabyy patty tersebut . ia bernama seldon J. plankton
selanjut nya ialah sandy cheeks. sandy cheeks ialah tupai yang sangat lah jago karate . ia mempunyai otak yang sangat lah cerdas .
Garry ialah seekor siput peliharaan spongenbob yang sangat penurut .
dan kawan-kawan nya masih banyak lagi .
ada pearls krab ia adalah anak dari tuan krabs , mermaidman dan barneclebpy ia adalah jagoan spongebob yang sangat disukai oleh spongebob ,.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar